تحلیل کارنامه نتایج دکتری 99

کارنامه دکتری 99
انتخاب رشته دکتری

کارنامه انتخاب رشته دکتری 99

یکی از ساده ترین کارنامه های سازمان سنجش مربوط است به انتخاب رشته دکتری. در کارنامه های انتخاب رشته دکتری 99، تغییری نسبت به کارنامه سال قبل مشاهده نمی شود.

 

کارنامه انتخاب رشته دکتری 99: بخش مشخصات

در بخش اول کارنامه انتخاب رشته دکتری 99، مشخصات ثبت نامی شما درج شده است. ممکن است سهمیه ثبت نامی شما با سهمیه نهایی متفاوت باشد. این به معنای این است که سازمان سنجش مدارک شما برای سهمیه ثبت نامی را قبول نکرده و شاید هم اشتباهی رخ داده است که باید از سازمان سنجش پیگری کنید.

پیگیری مغایرت در سهمیه ثبت نامی و نهایی از سازمان سنجش

کارنامه انتخاب رشته دکتری 99 - بخش سوابق تحصیلی

در بخش بعدی، اطلاعات سوابق تحصیلی شما درج شده است. اطلاعات عنوان مدرک کارشناسی، دانشگاه کارشناسی و معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد در این بخش درج شده است.

کارنامه انتخاب رشته دکتری 99 - بخش درصدها و نمرات

یکی از مهم ترین بخش های کارنامه، بخشی است که در آن درصدهایی که در کنکور دکتری 99 به دست آورده اید، درج شده است. براساس این درصدها، نمره تراز و براساس نمره تراز، رتبه شما در سهمیه و در کل کشور تعیین می شود.

کارنامه انتخاب رشته دکتری 99 - بخش رتبه و تراز

انتخاب رشته دکتری 99، براساس این بخش انجام می شود. بخشی که در آن اعلام شده است که شما برای دوره های روزانه و یا سایر دوره ها مجاز هستید یا نه. اگر مجاز نباشید، کار تمام است و شما حق انتخاب رشته دکتری 99 را نخواهید داشت.

مجاز بودن شما براساس آخرین رتبه مجاز در سهمیه تعیین می شود. اگر رتبه شما کمتر از این آخرین رتبه مجاز باشد، شما مجاز به انتخاب رشته خواهید بود. 

مهم ترین نکته این است که برای شما دو وضعیت مجاز به انتخاب رشته دکتری 99 قید می شود: یکی برای دروه های روزانه که تعداد بسیار زیادی غیر مجاز می شوند و یکی دوره های غیر روزانه اعم از نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی که تقریباً 90 درصد داوطلبان مجاز می شوند.

مثلا در کارنامه ای که در تصویر گذاشته شده است، از بین 2492 داوطلب دکتری مشاوره 99، 325 نفر برای دوره روزانه مجاز شده اند ولی برای دوره های غیر روزانه، 3211 نفر مجاز شده اند. در این بین 2167 داوطلب در دوره های روزانه مجاز نشده اند و حق انتخابر شته دکتری 99 در دوره های روزانه را نخواهند داشت. در کل 181 نفر کلاً برای هیچ انتخاب رشته ای در سال 99 در رشته شاوره، مجاز به انتخاب رشته نشده اند.

کارنامه انتخاب رشته دکتری 99 - کد دسترسی دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد جدای از انتخاب رشته دکتری 99 سازمان سنجش انجام می شود. برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99، شما باید از یک کد 7 رقمی استفاده کنید که این کد در پایین کارنامه دکتری 99 شما درج شده است.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد دکتری 99

حتما حتما توجه داشته باشید که

“مجاز شدن دلیلی بر دعوت شدن به مصاحبه و دعوت شدن به مصاحبه دلیلی بر قبولی شما در مقطع دکتری نیست.”

فروم ها و تالارهای گفتگوی انتخاب رشته دکتری 99

همچنین می توانید از طریق لینک زیر به فروم های تخصصی دکتری رشته خودتان بروید و در بحث ها و تبادل نظرات با داوطلبان هم رشته ای خود شرکت کنید. اگر هم سوالی درباره انتخاب رشته دکتری 99 داشته باشید در همین فروم ها، مشاوران تخصصی دکتری رشته خودتان پاسخگو هستند.

 

به این مطلب امتیاز دهید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

انتخاب رشته دکتری مکانیک ساخت و تولید 99
انتخاب رشته دکتری
انتخاب رشته دکتری مکانیک ساخت و تولید 99

انتخاب رشته دکتری مکانیک ساخت و تولید 99 انتخاب رشته دکتری مکانیک ساخت و تولید 99، براساس چندین عامل مهم باید انجام شود. عواملی که قبولی شما را حتی با رتبه یک دکتری مکانیک ساخت و تولید 99 می تواند به گونه ای تحت تاثیر قرار دهد که شما در …

انتخاب رشته دکتری مکانیک طراحی کاربردی 99
انتخاب رشته دکتری
انتخاب رشته دکتری مکانیک طراحی کاربردی 99

انتخاب رشته دکتری مکانیک طراحی کاربردی 99 انتخاب رشته دکتری مکانیک طراحی کاربردی 99، براساس چندین عامل مهم باید انجام شود. عواملی که قبولی شما را حتی با رتبه یک دکتری مکانیک طراحی کاربردی 99 می تواند به گونه ای تحت تاثیر قرار دهد که شما در هیچ دانشگاهی قبول …

انتخاب رشته دکتری مکانیک دینامیک، کنترل و ارتعاشات 99
انتخاب رشته دکتری
انتخاب رشته دکتری مکانیک دینامیک، کنترل و ارتعاشات 99

انتخاب رشته دکتری مکانیک دینامیک، کنترل و ارتعاشات 99 انتخاب رشته دکتری مکانیک دینامیک، کنترل و ارتعاشات 99، براساس چندین عامل مهم باید انجام شود. عواملی که قبولی شما را حتی با رتبه یک دکتری مکانیک دینامیک، کنترل و ارتعاشات 99 می تواند به گونه ای تحت تاثیر قرار دهد …